Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.09.2013 13:05 - (+16) Вама Веке, последното истинско място на разкрепостените хора!
Автор: gergoff Категория: Туризъм   
Прочетен: 25011 Коментари: 2 Гласове:
12

Последна промяна: 06.02.2017 14:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Не съм предполагал, че подобно място съществува! И е само на 2 километра от България, което, от своя страна, е добре, защото вече щяхме да сме го съсипали! Но нека Ви разкажа:

От близо месец планувах по-сериозна разходка с колелото. Качих се на  нощния влак за Варна и в седем сутринта, напълно екипиран, поех по северното черноморие. Около Джулай карах по южното, е двете нямат нищо общо! Истинска катастрофа! Нищо не се е променило, откакто като дете ходех почти всяка година в този район. Жалко. Спрях да хапна в Шабла и потеглих да превзема последните 30-ина километра. Малко след 13:00 часа бях на българо-румънската граница, където любезен митничар-румънец, оглеждайки любопитно натовареното ми возило, ми пожела приятен ден. За първи път, след 1990-та година, бях в Румъния. Бях чел доста, най-вече, за политическата обстановка и че, горе-долу, сме на едно дередже. Първото нещо, което видях след като минах "оттатък", беше един склад за дърва за огрев, мръсен като тези покрай околовръстното на София. Малко след него имаше един къмпинг, който се оказа, че не работи. Тук си помислих, че тяхното южно черноморие няма да отстъпва по мизерия на нашето северно. За моя приятна изненада не се оказах прав. Само два километра след граничната бразда се показа първото им населено място-Вама Веке.

image

image

Това е тяхната най-южна точка, нещо като нашето Резово, само дето си имат плаж. Цялото селце е дълго около километър, с три-четири преки водещи към плажа. Да има, да има 600-700 кв.м. Айде, километър на квадрат да е. Но хора....хора да искаш. Млади, стари, с коли, пеша, нарамили раници.... Никой обаче, не се блъскаше в другия, не го настъпваше гледайки го страшно. Може да не разбирам езика, но когато хората са добронамерени и усмихнати няма как да не ги разбереш. Спуснах се с колелото по една от преките, която се оказа тяхната главна търговска улица. От двете страни се заредиха заведения, магазинчета и щандове със сувенири. Заредиха е силно казано, защото дължината на "главната" не беше повече от 100-150 метра и ме изведе на плажа. А плажът....за него след малко. Преди това ще направим кратка фоторазходка:

image

image

image

image

image

Има и хотели, прилично изглеждащи, за любителите на по-луксозното:

image

Имат си и SCUFUNDARI. Преди малко Гугъл преводачът каза-гмуркане.

image

image

Това е най-евтината румънска бира. Зависи от кой магазин си я купиш, но излиза около 1,8-1,9 лева.

image

Такива плакати бяха разлепени доста:

image

Вместо спящи полицаи ползват корабни въжета:

image

За първи път видях пънк-рок хотел:

image

Малко рибарско селище с една-единствена лодка:

image

image

Без коментар:

image

А за любителите на кемпери и каравани-има къде:

image

Това е главният път към вътрешността на страната. Подобна гледка, на маратонки по стълбовете, съм виждал и в България. Свързваха ги с наркоманите, като се разправяха, естествено от журналисти, две версии. Едната беше, че под тези стълбове живеят дилъри на дрога, а другата бе, че това са обувките на конкурентни дилъри, бити и събути, а чепиците им метнати, за да плашат другите.

image

image

Един от плановете ми за вечерта бе да изпия една бира и да се върна да спя в Шабла, от където, на следващия ден, да потегля към Варна. Но бях като омагьосан от това селце. Времето беше прекрасно, морето малко бурно, та реших да се поразходя по плажа. А плажът....плажът на Вама Веке е това, което прави това румънско селце уникално. Разпънах си палатката, завързах велосипеда за една табела и нека, уважаеми читателю, твоята разходка започне сега:

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Докато някои се излежават на плажа, в близкото заведение течеше трескава подготовка. Всички скари бяха запалени, а младежи не спираха с приготовленията:

image

Тази красива румънка, също като мен, снимаше. Аз пък щракнах нея:

image

Както се разхождах на масата в това заведение кацна ..........планерист. Нямаше сърдити, обиди, шамари. Всичко се прие от забавната страна:

image

А тези къде ли ще се приземят?!

image

Дори кучетата и котките се държаха дружелюбно един към друг:

image

Но да продължа разходката. Тази снимка е за колегата, който ме укори, че не снимам пълните жени. Всъщност, тази девойка беше най-дебелата жена на плажа:

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Разни хора ми снимаха колелото, все от този ракурс, та реших и аз да го щракна:

image

image

А в тази палатка спеше мечка. Не се шегувам. Не я видях, но я чух. Човек не може да хърка толкова силно, казвам Ви  image:

image

Тук всичко беше наред, докато мама и тате не решиха да облекат малкия нудист:

image

Започна да се стъмва и реших да се разходя по някоя от другите две улички. Видях хотела на Джон, бунгала, лятно кино...

image

image

image

image

Уморен от прехода и разходката си легнах, но почти не спах. Смях, веселие и концерти на  рок групи се носеха отвсякъде. Никаква чалга, дори и румънска. Никакви скандали. В 6:30 станах да посрещна изгрева. На плажа имаше над двеста човека-будни. Спящите бяха много повече. Направих няколко снимки, събрах палатката и се отправих към "главната":

image

image

image

image

На търговската улица започваше новият ден. Не зная дали заведенията бяха затваряли, но всички работеха вече, хората обикаляха за закуски, е някои и за бира, но кипеше живот.

image

Това, да не знаеш език не е добре. Добре беше, че на почти всичко имаше цена, та можеш да сметнеш колко дължиш. Реших да хапна геврек и айран. Нито геврекът се оказа това, което очаквах, нито айранът. Но пък беше най-вкусното геврече, което съм ял. Още топло и .... сладко, със стафиди и сусам. А айранът, след като го разклатих не потече. Помислих си, че е прокиснат и тогава се зачетох, но разбрах само това-3,6%. Ясно, не е айран, кисело мляко е:

image

Като за последно снимах този метал-бар. Предната вечер беше пълен с яки мъжаги, та не ми се щеше да дойде някой да ме пита защо го снимам, но, макар че имаше 2-3 човека и сутринта, се престраших:

image

image

В заключение ще кажа, че с малко тъга напуснах Вама Веке. Наистина ми хареса. За любителите на традиционното ще спомена, че има плаж и за традиционалистите, не навсякъде се разхождат голи хора. Основен език за писане и говорене е румънският, рядко се среща надпис на английски. Нормално е към Вас да се приближи младеж и да Ви поиска някоя пара, но не са досадни като циганите по светофарите. За гамените-нямате място там! Повечето плажуващи и почиващи там са румънци, някои от които изглеждаха доста здрави. А и полицейското присъствие беше сериозно, постоянно обикаляха уличките. Българи почти не видях. 1 лев е около 2 леи, които може да обмените на границата.    image  



Гласувай:
12



1. rustam - Благодаря
03.09.2013 09:53
за чудесния пътепис. През пролетта и аз бях планирал да отскочим за почивка към Вама Веке, но в последствия се отказах и избрахме "Нептун". Не съм ходил по румънското Черноморие и ми беше интересно. Уличките на снимките ти ми приличат малко на... Дивия Запад. В Нептун също пропадна пътуването, но ми е интересно какви са цените на бунгалата и хотелите във Вама, ако си подразбрал де.
цитирай
2. gergoff - За бунгалата и хотелите не зная, бях ...
03.09.2013 11:51
За бунгалата и хотелите не зная, бях на палатка. За тях никой не събира пари, всеки си я разпъва където поиска.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gergoff
Категория: Туризъм
Прочетен: 130763
Постинги: 14
Коментари: 24
Гласове: 30
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031